|
EN57FPS-1547
|
8.08.2023r. Pociąg PKM4 77502 z Poznania do Ostrowa Wielkopolskiego minął semafor wjazdowy Witaszyc. Już ponad rok minął od podpisania umowy ramowej pomiędzy Polregio a czterema producentami taboru: Pesą, Newagiem, Stadlerem i FPS Poznań na zakup łącznie do 200 EZT. Poznański producent spełnił warunki doświadczenia z uwagi na m.in. pojazd ze zdjęcia. Tylko czy głęboka modernizacja EN57 naprawdę gwarantuje odpowiednie kompetencje w zakresie budowy nowych jednostek? Pytanie natury akademickiej, bo do dziś nie podpisano ani jednej umowy wykonawczej, nie zapewniono również finansowania. Pierwsze pociągi miały się pojawić na torach w 2025, koniec dostaw przewidywano na lipiec 2026. Dziś terminy te są kompletnie nierealne, trzech doświadczonych producentów ma sporo innych zamówień, FPS tymczasem wyprodukował dwa prototypy w wersji dwutrakcyjnej, spalinowo - elektrycznej, które zakupione zostały przez lubuski samorząd. Wciąż nie zostały jednak przekazane odbiorcy.
|
|