|
E4DCUd-004
|
12.11.2018r. Opole Główne, peron 4. Pociąg EC 1601, chyba zastępstwo za planowe pendolino, odjeżdża w kierunku Wrocławia. A na czele ciekawa maszyna, która oryginalnie przeznaczona była dla Lotosu. Firma ta zerwała umowę na 5, gotowych już sztuk. Dwie z nich na kilka miesięcy trafiły do Intercity, niejako w ramach rozszerzonych testów. Tak się zaczęła eksploatacja Griffinów u narodowego przewoźnika. Kto by wówczas przypuszczał, że elektrowozy tej rodziny wkrótce staną się podstawowym taborem trakcyjnym tej firmy? W ramach pierwszego przetargu, dostarczono 30 maszyn serii EU160. Właśnie realizowany jest kontrakt na kolejne 20 sztuk, a w grudniu mają rozpocząć się dostawy następnej partii, liczącej sobie 46 pojazdów. W roku 2024 ma być też dostarczone 15 lokomotyw wielosystemowych, dopuszczonych do prędkości 200 km/h. 10 stycznia 2024 podpisano jeszcze jedną umowę z analogiczną specyfikacją, jak na polskie warunki rekordową. Opiewa ona bowiem na 63 sztuki pojazdów, wraz z opcją na dalsze 32. Jeśli dobrze liczę, za kilka lat we flocie Intercity powinno znaleźć się łącznie 206 Griffinów.
|
|